Vorige week hebben we ruimschoots aandacht besteed aan hoe Rootsec graag investeert in de toekomst. Dit deden we in de vorm van een verslag over hoe Melvin Boers uiteindelijk zijn OSWE-certificering wist te behalen. Nog niet gelezen? Je vindt het verslag hier terug. Deze week kijken we terug op de stageperiode van Kishen Kanhaisingh. Want net zoals bij een bekende voetbalclub uit de hoofdstad hanteert Rootsec de denkwijze “de jeugd heeft de toekomst”.

Op 27 januari 2020 komt Kishen het Rootsec kantoor binnenlopen. Keurig gekleed en klaar om te leren. Kishen zal bij Rootsec aan de slag gaan bij de afdeling sales. Gedurende zijn project zal hij dan ook begeleid worden door onze lead-sales. Voordat dit allemaal tot stand kwam is er gekeken naar een mooi onderzoeksdoel, waar zowel Rootsec als de student uiteindelijk profijt van zal hebben. Op dat moment in januari zaten wij met Rootsec te bekijken in welke sectoren wij actiever onze diensten zouden willen aanbieden. Al snel kwamen we tot de conclusie dat de zorg, zeker in de afgelopen maanden, het kloppend hart van onze samenleving is. En dit dient natuurlijk afdoende beschermt te worden. Na overleg met Kishen en de verantwoordelijke mensen binnen Rootsec kwamen we dan ook tot de volgende onderzoeksvraag.

Met welke verkoopstrategie kan Rootsec per 30-6-2020 minstens 10 leads gegenereerd hebben bij algemene ziekenhuizen. 

Dit is de vraag die aan het einde van het traject beantwoord moest worden. Naarmate de weken voorbij vlogen begon Kishen zich steeds meer op zijn plek te voelen en het klikte goed met de rest van het personeel. Er werd, wanneer het minder druk was, regelmatig een potje FiFa gespeeld of getafeltennist en ook hier bewees Kishen zijn drive. Zoals het een echte sales-man in spe betaamt heeft Kishen bewezen over een flinke dosis aan motivatie en een enorme drive te beschikken. Het duurde dan ook niet heel lang voordat hij zijn eerste sale te pakken had. En dit dient natuurlijk beloond te worden met een lekker flesje.

Aan de hand van de opgestelde verkoopuitdaging kwam Kishen uiteindelijk met een salesplan voor Rootsec en dan specifiek voor de diensten penetratietesten en vulnerability-assessments. Na een onderzoek van 10 weken te hebben gedaan, waarbij veel partijen werden geïnterviewd, bracht Kishen een adviesrapport uit over hoe de verkoopuitdaging behaald kon worden. Dit adviesrapport werd zelfs nog versterkt met een implementatieplan waarin het advies concreet en in detail werd uitgewerkt. Een mooi eindresultaat waar ook Rootsec de vruchten hopelijk van zal gaan plukken.

Wij verwachten dat Kishen een mooie toekomst tegemoet gaat en wensen hem daar dan ook heel veel succes mee. Lijkt het jou leuk om bij Rootsec stage te lopen? Of ben je op zoek naar een nieuwe baan? Bekijk dan onze vacature-pagina voor de beschikbaarheid.